Hieronder zie je de resultaten voor jouw klas of school.
De figuur geeft weer hoe sterk jij of jouw schoolteam inzet op elk van de vijf sleutels. Elke sleutel krijgt een andere kleur. Hoe groter de oppervlakte van een sleutel, hoe sterker jij of jouw schoolteam inzet op die sleutel in kwestie. Hoe kleiner de oppervlakte, hoe minder sterk er wordt gewerkt in de klas of op school aan de sleutel. Kleine(re) oppervlaktes geven tegelijkertijd aan dat er kansen liggen om als leerkracht of schoolteam met de sleutel(s) aan de slag te gaan. Echter, dit hoeft niet noodzakelijk zo te zijn, gezien je er ook voor zou kunnen kiezen om nog meer in te zetten op net datgene wat al goed loopt of werkt in de klas of op school. Veel hangt dus af van de prioriteiten die jij of jouw schoolteam zelf stelt wat betreft leesonderwijs en effectieve leesdidactiek.
De cijfers die vermeld worden op de figuur dienen louter om de figuur op een correcte manier visueel op te bouwen en weer te geven. Kortom, de cijfers zijn weinig relevant voor de interpretatie van de resultaten.
Je kan onderstaande afbeelding met de resultaten downloaden om te gebruiken als referentie bij het zoeken naar (voor)lees- en luisteractiviteiten of werkvormen op onze website.
“Ik denk dat er nooit genoeg boeken zijn.”
— John Steinbeck —