De Clerck, S. (2022). De invloed van achtergrondkennis en tekstkenmerken op begrijpend lezen [blogbericht]. Opgehaald van https://excel.thomasmore.be/2022/01/de-invloed-van-achtergrondkennis-en-tekstkenmerken-op-begrijpend-lezen/

Dorssemont, R., & Manderveld, M. (2008). Naar meer leesplezier. Kortrijk: De Eenhoorn.

Hebbrecht, J. & Vansteelandt, I. (2020). Van duurzaam leesbeleid naar sterk leesonderwijs. Fons, 5(1), 5-9.  

Hebbrecht, J., & Vansteelandt, I. (2021). Leesbeleid maken: hoe doe je dat? Meertaal, 8(2), 14-16.

Heyvaert, L. (2021). Adviesnota. Een Leesoffensief voor Vlaanderen. Opgehaald van https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/directies-en-administraties/secundair-onderwijs/leesoffensief 

Klasse (2021). Zo laat je je talenbeleid stap voor stap groeien. Opgehaald van https://www.klasse.be/522574/talenbeleid-taaltraject-school/

Klasse (2019). Top in Vlaanderen voor begrijpend lezen … zonder methode. Opgehaald van https://www.klasse.be/189572/begrijpend-lezen-zonder-methode/ 

Kleutergewijs.be. De blog over innovatie en onderzoek in kleuteronderwijs. (2021). Kijk over het muurtje: het leesbeleid op de school van kleuterjuf Elif. Opgehaald van https://kleutergewijs.wordpress.com/2021/03/01/kijk-over-het-muurtje-het-leesbeleid-op-de-school-van-kleuterjuf-elif/ 

Wie zich graag nog meer verdiept in of laat inspireren op het vlak van leesonderwijs en/of leesbeleid, kan beroep doen op de bronnen die hiernaast worden weergegeven.