Rechts vind je een overzicht van alle bronnen waarop we ons baseerden voor het opstellen van de werkvormfiches.


​Clive Young, C. & Perović, N. (2015). ABC Learning Design. Retrieved from https://abc-ld.org/ 

Folsom, J. S. (2017). Dialogic Reading: Having a Conversation about Books. Retrieved from https://www.readingrockets.org/article/dialogic-reading-having-conversation-about-books 

Gobyn, S., Merchie, E., De Bruyne, E., De Smedt, F., Schiepers, M., Vanbuel, … Van Keer, H. (2019). Sleutels voor effectief begrijpend lezen: inspiratie voor een eigentijdse didactiek in het basisonderwijs. Vlaamse Onderwijsraad – VLOR. 

Harris, K. (2018). Evidence-Based Literacy Professional Development. Self-Regulated Strategy Development for Reading & Writing. Retrieved from https://www.thinksrsd.com/ 

Houtveen, T. (2018). DENK! Werk aan groei in begrip. Utrecht: Hogeschool Utrecht. 

JigsawClassroom. (2021). The jigsaw classroom. Overview. Retrieved from https://www.jigsaw.org/ 

Laurillard, D. (2012). Teaching as a Design Science: Building Pedagogical Patterns for Learning and Technology. London: Routledge. 

Reading Rockets. (sd). Concept-Oriented Reading Instruction (CORI). Retrieved from https://www.readingrockets.org/article/concept-oriented-reading-instruction-cori 

Reading Rockets. (sd). Directed Reading Thinking Activity (DRTA). Retrieved from https://www.readingrockets.org/strategies/drta

Reading Rockets. (sd). Jigsaw. Retrieved from https://www.readingrockets.org/strategies/jigsaw 

Reading Rockets. (sd). Reciprocal Teaching. Retrieved from https://www.readingrockets.org/strategies/reciprocal_teaching

Reading Rockets. (sd). Think-Pair-Share. Retrieved from https://www.readingrockets.org/strategies/think-pair-share 

U.S. Department of Education. (2012). WWC Intervention Report: Peer-Assisted Learning Strategies. Retrieved from https://ies.ed.gov/ncee/wwc/EvidenceSnapshot/367. 

 Van Keer, H. (2002). Een boek voor twee. Strategieën voor begrijpend lezen via peer tutoring. Handleiding. Antwerpen: Garant Uitgevers. 

Van Keer, H., & Vanderlinde, R. (2007). Nog een boek voor twee: Strategieën voor begrijpend lezen via peer tutoring. Antwerpen: Garant Uitgevers.